יום חמישי, 2 בינואר 2020

מי מפחד מרופא שיניים

הגיינת פה היא הדבר האחרון שציפיתי למצוא כאן במחנה. למי יש כוח לצחצח שיניים אחרי כל ארוחה, שלא לדבר על חוט דנטלי. כל מי שמתלונן על כאב שיניים, ויש כאן המון כאלו, מיד מקבל את תרופת הפלא, אקמול. 2 כדורים  וזהו.

ואז הגיע הקוסם. דר. רוברטו גרסיה לופז. 

בחור מתוק אמיתי, מלא שמחת חיים. מטפל במסירות, חמלה, עדינות, רגישות, ומתקן לכולם את החיוך. ממש עושה כאן ניסים במרפאה שיניים הכי מאולתרת שראיתי.

יש לו מנוע קטן, שסגור בשירותים כי הוא כל כך מרעיש. רק צינור חשמל משתלשל ממנו למרפאה, ומתחבר למקדחה. מיכל מים עם משאבה קטנה, שמחוברת לצינור, ששואב את הרוק. זה לא ממש יעיל אז כל כמה דקות המטופל יורק לכוס פלסטיק קטנה שהוא מחזיק ביד. 

מכשירים רגילים של רופא שיניים, חומרי הרדמה, מזרקים, מחטים. הכל עובר סטריליזציה בכלי סגור עם חומר חיטוי (כלורהקסידין) אחת ליום. הוא מחטא אחרי 6 שעות ואחרי יממה הכלים סטרילים, או כך כתוב על האריזה בכל מקרה. 

אין כיסא מיוחד, אז משתמשים באלונקה. הראש של המטופל מונח בכרית תמיכה לצוואר, כזו של טיסות, כדי לקבע את הראש שלא יזוז או יזנק מהאלונקה. רוברטו נאלץ לעבוד בעמידה כך שהגב שלו הרוס אחרי כל יום עבודה. אלכס, המתורגמן שלנו, היה פזיוטרפיסט בעירק, אז הוא מותח את רוברטו בסוף כל יום. ככה בשביל ההרגשה הטובה. 

תאורה עם פנס ראש קטן, שמצריך החלפת סוללות כל יומיים, ומנורת שולחן שמחזיק מחמוד, המתורגמן המקסים שלנו לפרסית. זו תאורה כ"כ לא הגיונית וחמה, שרוברטו נאבק בין זה שהוא מזיע בטירוף ואז קופא מקור.

הטיפולים די מגוונים באופן מפתיע. לא דברים מורכבים כמו טיפולי שורש או השתלות שיניים, ןכמובן אין קוסמטיקה כמו יישור שיניים או החלפת סתימת כסף ללבנה, אבל הדברים הבסיסיים קיימים. 

סתימות, ניקוי אבנית, עקירת שיני בינה ושיניים שבורות, שיחרור שן כלואה, טיפול אנטיביוטי בדלקות חניכיים ושיניים. טיפול חירום בילד ששיחק עם חתיכת מתכת, וזו ננעצה לו בחיך העליונה. ילדה עם שן קדמית מוזרה. דרך השן  יש חור מלא מבחוץ פנימה. איך שהוא החור פספס את השורש, אז לא כואב לה כלום, אבל בחזית הפה שלה יש שן עם חור. אין לי מושג איך, אבל רוברטו הצליח לסגור לה את החור עם מילוי. הילדה בהלם. כבר שנתיים היא לא מחייכת. בקושי פותחת את הפה. מאד מתביישת. עכשיו היא מחייכת בחיוך ענק ומדהים. 


כבר אמרתי. קוסם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה